Virsmai
Tyrinėk, svajok, tapk atradėju

Kuo daugiau dirbau prie CozyBlue, tuo labiau supratau, kaip aš viso šito noriu: pokalbis su lino drabužių kūrėja Daiva Ambroze

Viena didžiausių gyvenimo dovanų yra galimybė dirbti su sau artima idėja. Nuolat patvirtinu šią tiesą ne tik asmenine patirtimi, bet ir pažįstamų žmonių gyvenimo pavyzdžiais.

Produkto kūrimo kelias yra gyvas ir auginantis, tačiau tuo pat metu jis nelengvas, reikalaujantis daug kantrybės ir dar daugiau tikėjimo ne tik savimi, bet ir kitais. Todėl man labai pasisekė dėl galimybės pasiekti kūrėjus ir paprašyti jų pasidalinti savo patirtimi bei įžvalgomis.

Šių žmonių mintys išties vertingos, nes kiekvienas atvejis vis kitoks, o kiekvienas pokalbio sakinys turi potencialą dovanoti tą esminę idėją, kuri gali tapti veiklumo proveržiu kiekvienam iš mūsų.

Kviečiu susipažinti su CozyBlue įkūrėja, verslininke ir unikalių lino drabužių kūrėja Daiva Ambroze.

Daiva, kas yra CozyBlue?

Daiva: CozyBlue – tai lino drabužių prekinis ženklas, išsiskiriantis tuo, jog visi drabužiai po užsakymo yra sukerpami pagal individualius kūno išmatavimus, o esant poreikiui ir su norimais modelio pakeitimais.

Tai tuo pačiu pasako, jog šie drabužiai nėra gaminami siuvyklose masiniais užsakymais. Tai yra tikras ir kruopštus rankų darbas, už kurį siuvėjos gauna teisingą atlygį. Kitaip sakant, mano didelė meilė linui ir lino drabužiams yra sumodeliuota taip, kad būtų patogi klientui bei teisinga sąžiningai darbą atliekančiam siuvėjui.

Kodėl nusprendei sukurti savo verslą ir kaip sekėsi iš pradžių?

Daiva: Ilgainiui man atsirado noras ir poreikis darbą dirbti taip, kaip man atrodo pačiai. Savo ritmu, režimu ir pagal savo vertybes.

Kitas svarbus faktorius yra tai, kad aš be galo myliu savo šeimą. Man gera joje būti. Man patinka joje atsirasti niekieno neatsiklausus, kai jaučiu, kad tikrai būtent šiuo metu kažkam manęs reikia. Tačiau tuo pačiu esu ir labai aktyvi. Man svarbu turėti savo veiklą. Man svarbu pačiai užsidirbti pinigų. Taigi visa tai sujungus į vieną atrodė, kad geriausia, ką šiuo metu galėčiau padaryti, tai pati sau susikurti darbo vietą. Ir tikrai ne tam, kad tinginiaučiau, o tam, kad galėčiau planuoti savo laiką pati.

Iš pradžių sekėsi kiek juokingai. Tiksliau, juokingai atrodo dabar, nes kai pradėjau daryti, nebuvau niekuo pasidomėjusi. Nei kokia rinka, nei koks poreikis, nei kaip dirba konkurentai, nei kas yra profesionalumas, nei kaip jis turi būti pateikiamas. Žodžiu, buvau visiškai naivi ir puoliau daryti. Bedarydama pridariau daug klaidų, bet gerai yra tai, kad iš jų stengdavausi kuo greičiau pasimokyti ir vėl daryti toliau.

Kas tau labiausiai patinka tavo veikloje?

Daiva: Yra du dalykai, kurie man kosmiškai patinka. Visu pirma tai pats lino drabužio sukūrimas ir antra – bendravimas su klientu.

Drabužio sukūrimas yra visiškai mano vienos procesas. Jo metu galiu realizuoti visus savo norus ir daryti taip, kaip man patinka. Visada labai nekantrauju sulaukti rezultato ir pabandyti padėvėti sukurtą drabužį. Pajausti, ar viskas tvarkoje, ar nereikia kažkokios detalės pakeisti.

Bendravimas su klientu jau yra tolimesnis etapas, kurio metu stengiuosi kaip įmanoma nuoširdžiau parinkti tinkamą drabužį. Atsižvelgiu į kūno proporcijas, norus. Tas bendravimas iš tiesų yra labai draugiškas ir paprastas. Labai dažnai mes taip susibendraujame su klientėmis, kad net trumpai tarstelim, ką nuveikėm savaitgalį su šeima ar netgi užsimenam apie kasdienines veiklas.

Daiva: Tarkim, puikiai žinau, kad viena klientė australė niekada nepirks šviesios spalvos lino, nes jie su vyru turi medžio dirbtuvėles ir parduotuvę, kurioje dažnai būna medžio dulkių. Kitos klientės yra labai trumpas liemuo, todėl niekada nepamirštame kerpant darbužį į tai atsižvelgti. Ir dar daug visokių smagių niuansų, kurie tą darbo dalį (bendravimą) padaro gyvu ir tikru, nepaisant didelio atstumo vieni nuo kitų.

Mane labai žavi, kad CozyBlue man sukuria sąlygas bendrauti su žmonėmis iš kitų kraštų ir kultūrų bei bendraujant sukurti bendrą rezultatą. Išsiunčiu drabužį ir negaliu patikėti, kad moteris kitame psaulio gale juo džiaugsis ir jį dėvės.

Viena pirmųjų mano klienčių amerikiečių yra labai gražiai parašiusi: "Kartais dėvėdama šias sukneles prisiminsiu tave ir moterį, kuri jas pasiuvo. Man bus gera kitiems pasakoti, kad šis drabužis buvo sukurtas neskriaudžiant žemės ir žmonių. Tuo pačiu ir pati galėsiu didžiuotis, kad gyvenau švelnų gyvenimą aplinkai". Tai buvo vienas pirmųjų mano įkvėpimų nesustoti.

Ar versle svarbi gera idėja?

Daiva: Idėja yra labai svarbi tiek, kiek tau užtenka ją įsimylėti. Kitaip sakant, idėja reikalinga tam, kad tu pasirinktum, ką ištiesų labai nori daryti. Kas tau teiks didelį malonumą ir džiaugsmą. Ji reikalinga tik tavo startui. Įsimylėjėlio startui. O visa kita yra darbas. Atkaklus, nuoseklus ir kantrus darbas tai idėjai įgyvendinti.

Jeigu idėjos tu iš tikro nepamilai, tuomet ir visi kiti žingsniai bus sunkūs. Jeigu idėją pamilai, tuomet visi kiti žingsniai bus atliekami su džiaugsmu.

Tačiau turėti tik idėją yra lygu neturėti nieko.

Kaip atrodo tavo mėgstamiausia ir produktyviausia darbo aplinka?

Daiva: Dažniausiai savo darbus pradedu rytais, kuomet visą šeimyną išlydžiu pro duris. Aš labai mėgstu tvarką, taigi pirmas dalykas, ką padarau – iškart viską susitvarkau, kad namai būtų jaukūs. Įsitaisau virtuvėje prie stalo. Dažniausiai veidu į miškelį už lango. Pasidarau didelį puodelį kakavos arba žalios arbatos ir kimbu į darbus. Žinau, kad mano darbo valandos ribotos, nes po pietų turėsiu būti šeimos ir vaikų reikaluose, todėl stengiuosi nesiblaškyti ir nuosekliai dirbti. Mėgstu dirbti visiškoje tyloje. Jeigu būna dienų, kai norisi pakeisti aplinką, tuomet prisėdu kavinėje, bet tai būna retai.

Ar turi taisykles, kaip leisti laiką kiekvieną dieną, kad jaustumeisi gerai ir būtum sėkmingesnis žmogus?

Daiva: Pakeisčiau žodį "sėkmingesnis" į žodį "laimingesnis". Jeigu esi laimingas, tuo pačiu tikrai turėsi veiklas, kuriose būsi ir sėkmingas. Kitaip sakant, būti laimingu yra laipteliu aukščiau negu būti sėkmingu. O tam, kad aš būčiau laiminga, turiu tuos rutininius dalykus, kurie man svarbūs ir kuriuos vis stengiuosi naudoti. Tai būtų: būtinai sportuoti, neatidėti svarbių darbų, mokėti ilsėtis, būti geru ir dėmesingu sau, savo šeimai, savo partneriui, būti įsimylėjus, skaityti knygas, valgyti gerą maistą, nepamiršti pakeliauti ir vis suprasti, kad dar kažko nežinai ir tikrai nori sužinoti daugiau.

Kaip geriausiai pavyksta pasiekti žmones, kuriems skirtas produktas? Ar šios priemonės tiktų ir tada, jeigu sugalvotum visai kitokį produktą?

Daiva: Visu pirma stengiausi visas mano darbo platformas (cozyblue.lt, Etsy, Facebook, Instagram) padaryti kaip galima profesionalesnes, aiškesnes ir paprastesnes. Norėjau, kad visos jose reiškiamos mintys būtų nuoširdžios ir kuo mažiau liepiančios kuo daugiau pirkti. Man svarbu kuo daugiau papasakoti apie mūsų produktus, darbą, požiūrį. Tikiu, kad mane suranda tie žmonės, kuriems artimas mano kalbėjimo stilius, mano mintys ir kuriamų lino drabužių stilius. Ir tikrai nesu šios srities profesionalė. Vis dar to mokausi.

Man būna labai smagu, kai klientės ateina pačios (atradusios, paklausiusios rekomendacijų). Kartais pati atrandu savo klientus tiesiog jiems parašydama, jeigu pamatau, kad ieško produktų mano parduotuvėje arba užeina ten ne pirmą sykį.

Sunku pasakyti, kaip daryčiau, jeigu būtų kitoks produktas. Matyt reikėtų kalbėti ta kalba, kuria, tikėtina, kalba produkto potencialūs vartotojai.​

Kaip keitėsi tavo asmenybė nuo akimirkos, kai sugalvojai sukurti CozyBlue, iki šios dienos?

Daiva: Kuo daugiau dirbau prie CozyBlue, tuo labiau supratau, kaip aš viso šito noriu. Pradėjau augti, drąsėti, domėtis dalykais, kuriais ankščiau nesidomėjau, labai daug ko išmokau. Atsirado daugiau drąsos pristatyti save ir savo veiklą. Netgi ėmiau viešai naudoti savo anglų kalbą. Iki tol vis nerimaudavau, kad ji nėra tokia turtinga, tačiau dabar tai priimu kaip žavų CozyBlue ženklą. Juk aš lietuvė ir mano anglų kalba yra štai tokia. Tai tarsi dar vienas nuoširdus CozyBlue ženklas. Nors tikrai esu gavusi pastabų, kad tikri anglakalbiai kalba visai kitaip. Ir aš tuo tikrai neabejoju.

Ką norėtum patarti ar palinkėti žmonėms, kurie turi jiems artimą idėją, bet dar nepradėjo jos įgyvendinti arba dar tik žengia pirmuosius žingsnius?

Daiva: ​Su tais patarimais tikrai nėra lengva. Pradėsiu nuo to, kad aš pati labai retai klausiu patarimo. Jeigu jau nutariau daryti, tai ir darau. Nenoriu daryti žingsių, kuriuos darė kitas sėkmingas drabužių prekinis ženklas. Noriu daryti savaip. Darant savaip ​pridarai daug klaidų, tačiau taip dar labiau išsigrynini savo veiklą ir dar aiškiau žinai, koks nori būti ir kur nori nueiti. Klausant daug patarimų gali lengvai ir save pamesti. Taigi manau reikia drąsiai būti savimi ir kantriai mokytis iš padarytų klaidų.

Tiesa, prieš pradedant kurti CozyBlue aš net nepasidomėjau, kiek ir kokių nuostabių yra drabužių kūrėjų. Jeigu tuo metu būčiau pamačiusi, kiek visko daug yra, tai gali būti, kad būčiau išsigandusi ir nieko nebedariusi.

Bet dabar galiu pasakyti, kad visos veiklos yra vertos darymo, jeigu jos yra kokybiškos ir atliekamos gerai. Vietos užteks visiems.

Daugiau straipsnių